Logboek via het Zeeheldenkwartier

Logboek via het Zeeheldenkwartier

We zetten hier thuis het blog voort namens Mus. Met kleine impressies van Mus' reis met de Regina Maris naar Midden-Amerika en terug.

zondag 16 november 2014

Wennen

24 oktober 2014 
vertrek uit IJmuiden 

26 oktober
 De Grote Schoonmaak 

"Hehe, eindelijk een momentje complete rust. Terwijl we aan een tafel zitten in de salon en er spelletjes gespeeld en blogs geschreven worden, schrijf ik over de grote schoonmaak van 26 oktober. Gisteren was het zondag en, zoals Martin zo mooi verwoorde, een speciale dag: de dag van de grote schoonmaak. Zodra iedereen was verzameld in de salon werd er uitgelegd dat er kaartjes zouden worden verdeeld waarop stond wat je moest doen. Het was vervolgens de bedoeling dat we per wacht 4 mensen wacht lieten lopen en de rest zou dan hun taken doen. Let wel: ZOU doen. Zodra iedereen zijn kaartje had werden deze echter achtergelaten in broekzakken of hutten, de taken werden verzuimd. Een hoop hebben hun klus gedaan maar doordat er heel veel mensen zeeziek waren (iets waardoor een hoop mensen, waaronder ik, zich de eerste paar dagen heel erg slecht voelden) of niet helemaal begrepen wat de bedoeling was stond stuurman Sam vanmiddag tijdens de lunch voor de groep zijn simpele woordje te doen; er was geen flikker gedaan… Gelukkig was er een superplan. Er werden een paar groepen gemaakt die de belangrijkste klussen deden zoals de wc’s schoonmaken of het halletje stofzuigen en dweilen. Dit bleek goed te werken en Sam kon aan het einde van de dag tevreden zeggen dat het erg goed was gegaan. Voor de volgende grote schoonmaak proberen we gewoon weer hetzelfde, hopelijk gaat het dan wel goed. Voor deze keer heb ik lekker niet hoeven klussen. Groetjes vanuit de salontafel van de Regina Maris, Mus"

"Wel, ga ik je vertellen over de afgelopen paar dagen op zee. Ik ben sinds gisteren van mijn zeeziekte af, dit is iets wat een heel groot deel van de groep heeft geteisterd de afgelopen tijd. Ik heb me zelden zo slecht gevoel, ik was echt, echt heel ziek. Gelukkig is dat nu over en is het gewoon wennen aan het feit dat ons huis continu beweegt. De afgelopen dagen is de motor heel veel aan geweest maar we hebben gisteren voor het eerst zonder motor gevaren (echt heel heel heel erg gaaf, ook fijn dat dat lawaai van de motor even uit was) en nu is iedereen een beetje aan het wennen aan de wachten (van 12 tot 3 ’s nachts moet ik op zijn :P). Het sturen, navigeren etc. is echt kicken, maar daar zal je wel verslagjes over lezen (ik heb maar een bepaald aantal woorden…)."


30 oktober 2014
Spaanse les in de haven van Brest

3 november 2014
vertrek uit Brest 

6 november 2014
screenshot thuis 

Naast de informatie die we van Mus ontvangen, krijgen we ook informatie via het SaS-kantoor, andere ouders en - voor iedereen - toegankelijk: http://schoolatsea.com/logboek/kapotte-giek/ 
Wij volgen lang niet alles. Mochten jullie nog leuk (!) nieuws vinden, dan horen we het wel graag!

8 november 2014
screenshot thuis

Na een barre tocht is de Regina Maris 14 november met prachtig weer voor 5 dagen aangemeerd in de haven van Santa Cruz, Tenerife : op expeditie! (Maar eerst even bellen met thuis en eten...)

14 november 2014
sushirestaurant

Geen opmerkingen:

Een reactie posten